Let op vol=vol, als je zeker wilt zijn van een plek, schrijf je zo snel mogelijk in.
Training
taalCursus
TO-NL-A2-All
Krijg je dat ene vak of onderwerp maar niet onder de knie? Ben je op zoek naar een gestructureerde manier om veel te leren? Met onze trainingen duik je zeer intensief in de stof.
Wil je je spreekvaardigheid verbeteren? Of wil je professionele e-mails (beter) leren schrijven? Misschien wil jij je simpelweg comfortabeler voelen in het spreken van een andere taal?
Jij leert de taal zoals jij die nodig hebt!
Tarieven
Individueel
€31,00 per uur.
Groepslessen
€15,50 per uur.
Early-bird korting
Beschikbaar tot 15 april 2023.
Learning the material in a structured way.
Meer zelfvertrouwen, mind stress.
Gefocust en gemotiveerd leren
Learning a foreign language in a structured way.
Be more confident in your use of language.
Focused and motivated learning.
Niveau
A2
Inhoud
Alle taalvaardigheden voor Nederlands A2.
Method
Locatie
In overleg tussen student-docent en deelnemer(s).
Planning
In overleg tussen student-docent en deelnemer(s).
Duur
Verschilt per sessie, zie het programma.
[titel(Aan de Koffietafel)beschrijving(Leerdoelen: Vloeiend worden in beleefdheden in de verleden tijd; Voorkeuren nauwkeurig beschrijven; Uitnodigingen doen en erop reageren; Opdrachten geven. Grammatica: Infinitieven + ‘te’ gebruiken [Als om, ten einde te]; Voornaamwoorden ‘me/hem/haar’; Imperatieven.)duur(60 minuten)]
[titel(Somebody that I used to know)beschrijving(Leerdoelen: Scheidbare werkwoorden met voorvoegsels identificeren; Je week bespreken in de verleden tijd; Taal gebruiken om aan te geven hoe lang geleden iets was; Heden en verleden vergelijken en zinnen aanpassen om hetzelfde te betekenen. Grammatica: Scheidbare werkwoorden; Voorvoegsels ‘af’, ‘op’, ‘binnen’, ‘mee’, ‘aan’, ‘uit’.)duur(60 minuten)]
[titel(Verbetering verleden tijd)beschrijving(Leerdoelen: Verbeteren van het gebruik van scheidbare werkwoorden en modale werkwoorden; Nauwkeuriger worden over het verleden met de voltooid verleden tijd en de onvoltooid verleden tijd. Grammatica: Voltooid verleden tijd en onvoltooid verleden tijd.)duur(60 minuten)]
[titel(Nou ja! Dat is een goed idee!)beschrijving(Leerdoelen: Je voorkeuren en afkeuren uitdrukken; Ideeën bespreken en suggesties doen. Grammatica: Reflexieve werkwoorden; Suggesties met ‘laten’.)duur(60 minuten)]
[titel(Nou ja! Laat maar...)beschrijving(Leerdoelen: Je gevoelens en verlangens uitdrukken en verklaren waarom je je op een bepaalde manier voelt; Voorkeuren vergelijken [Ik hou niet van dit, maar wel van dat]; Zelfverzekerd worden in het gebruik van verkleinwoorden bij het uitdrukken van wensen. Grammatica: Vergelijkingen; Verkleinwoorden; Negaties [geen/niet].)duur(60 minuten)]
[titel(Sorry, ik bel even)beschrijving(Leerdoelen: Leren hoe je telefonisch communiceert; Beleefd informatie vragen/verzoeken; Voorzetsels samen met werkwoorden gebruiken voor meer nauwkeurigheid. Grammatica: Verzoeken met ‘Mogen’ [zou]; Voorzetsels.)duur(60 minuten)]
[titel(Wat doe jij?)beschrijving(Leerdoelen: Voorzetsels gebruiken om nauwkeurig te verwijzen naar objecten en plaatsen; Je carrière en vaardigheden bespreken; Je overtuigingen over dingen uitdrukken. Grammatica: ‘er’ + voorzetsel.)duur(60 minuten)]
[titel(Wat te doen?)beschrijving(Leerdoelen: Leren hoe je over derden informeert en daarop reageert; Je gebruik van voorzetsels en voegwoorden verbeteren. Grammatica: Voegwoorden voor tijd, contrast, reden, voorwaarde en vergelijking; Vraagwoorden en indirecte zinnen.)duur(60 minuten)]
[titel(Maar wat dan?)beschrijving(Leerdoelen: Verbeteren van het gebruik van voegwoorden en voorzetsels; Zelfverzekerd vragen en informeren naar gevoelens en overtuigingen van anderen. Grammatica: Voegwoorden voor tijd, contrast, reden, voorwaarde en vergelijking; Vraagwoorden en indirecte zinnen.)duur(60 minuten)]
[titel(Een appel per dag...)beschrijving(Leerdoelen: Je emotionele en fysieke gezondheid bespreken. Grammatica: Werkwoorden en uitdrukkingen over gezondheid.)duur(60 minuten)]
[titel(Hobby's)beschrijving(Leerdoelen: Leren hoe je over jezelf en je routines praat; Je hobby's beschrijven en waarom je ervan houdt. Grammatica: /.)duur(60 minuten)]
[titel(Pizza of Nasi?)beschrijving(Leerdoelen: Leren hoe je eten bestelt of bezorgt; Communiceren met een medische kliniek. Grammatica: Vergelijkingen: “hoe meer... hoe meer...”.)duur(60 minuten)]
[titel(Nou, nee)beschrijving(Leerdoelen: Je eigen mening geven en uitleggen waarom je dingen gelooft; Activiteiten uitdrukken die je niet leuk vindt en waarom. Grammatica: /.)duur(60 minuten)]
[titel(Doe nou eens gewoon)beschrijving(Leerdoelen: Geleerde grammatica en patronen combineren met spreektaal om jezelf beter uit te drukken; Je spraak verfraaien met verbindingswoorden en informele uitdrukkingen; Verbeteren in het spreken over je hobby's en gevoelens. Grammatica: Verbindingswoorden; Vergelijkingen; Tussenwerpsels: “gewoon, juist, nou”.)duur(60 minuten)]
[titel(Allereerst, kroket is beter dan frikandel)beschrijving(Leerdoelen: Verbindingswoorden gebruiken om je zinnen te structureren; In staat zijn argumenten te maken. Grammatica: Verbindingswoorden: ‘ten eerste’, ‘ten tweede’, etc.; Redeneren met verbindingswoorden en aanduidingen.)duur(60 minuten)]
[titel(Echt Nederlands worden: Klagen over media)beschrijving(Leerdoelen: Je kennis van bijwoorden en redeneringen combineren om je favoriete dingen te prijzen of te klagen; Verbindingswoorden gebruiken om ingewikkelde zinnen te maken. Grammatica: Lijdende vorm; Bijwoorden: herhaling.)duur(60 minuten)]
00
23 juli 2023
Topic
Hier komt een korte beschrijving.
45 minuten